Innovació educativa i Competència dels docents

Per començar a parlar d’innovació educativa hem te tenir clar que l’educació ha canviat. Així com abans els estris d’estudi eren el llibre, el quadern i el bolígraf, ara tenim molts més recursos amb els quals podem treballar dins les aules, com ara els llibres digitals, les pissarres digitals, els ordinadors, etc.

Aquestes innovacions dins les aules suposen una motivació pels alumnes a l’hora de treballar.  

La nova escola, també implica a més de canvis de material dins les aules un canvi en la metodologia. 

Ja que si es segueix fent el mateix i l’únic que canviem és que enlloc d’escriure a una pissarra convencional s’escriu a una pissarra digital no s’aconsegueix l’objectiu proposat. Aquest fet implica que el docent ha d’innovar el mètode de treball, s’ha d’adaptar a les noves tecnologies i treure profit d’elles. Aconseguint i creant classes més profitoses fent ús d’aquestes noves eines de treball.

Per tant la introducció de les TIC (tecnologies de la informació i Comunicació) dins les aules, suposa un nou repte per als docents. Per la qual cosa les eines innovadores, han d’anar encaminada cap una millora front als aprenentatges dels estudiants.

El que ens ofereixen les TIC dins els centres educatius és una manera diferent de treballar i d’aprendre. Les TIC ens proposen una gran varietat de millores dins els centres educatius. Tot i que la seva arribada també significa situacions noves a les quals s’hauran d’enfrontar els docents, no només pel que fa a l’ús de les noves tecnologies, sinó també per l’ús pedagògic, com treure profit d’aquestes eines per aconseguir una classe profitosa.

Allà on el protagonista és  l’alumne, l’alumne ha de ser qui creï els seus propis coneixements i el mestre qui faci de guia, per facilitar l’aprenentatge de l’alumne. Per la qual cosa la manera de treballar dels docent ha de sofrir un canvi de metodologia i un canvi respecte les estratègies educatives.

Per la qual cosa el rol que tengui el docent ha d’anar relacionat amb les noves eines tecnològiques. Perquè si només comptem amb els recursos TIC, i es segueix educant amb la mateixa metodologia no canviarà la manera d’ensenyar ni d’aprendre dels alumnes, per la qual cosa la introducció de les TIC dins les aules serà un fracàs.

Si les TIC s’utilitzen com cal suposa un benefici tant per l’alumne com per al docent, però per aconseguir-ho hem d’adaptar-les com pertoca.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada